Корзина
88 отзывов
Изготовление прокладок Изготовить
+38 (097)-75-75-700
+38 (067)-647-03-63
FOURAGRO
Корзина

Кривошипно-шатунний механізм (КШМ) тракторів МТЗ-80 і МТЗ-82

Основними складовими частинами кривошипно-шатунного механізму (КШМ) трактора МТЗ є колінчастий вал (на малюнку поз. 14), поршні (поз. 7), шатуни (поз. 18), поршневі пальці (поз. 9) і кільця, маховик (поз . 3), шатунні і корінні вкладиші підшипників.

Колінчастий вал полноопорний, виконаний зі сталі. Має чотири шатунних і п'ять корінних шийок, які піддані поверхневому загартуванню ТВЧ. На першу, четверту, п'яту і восьму шийки вала кріпляться знімні противаги (поз. 15), за допомогою яких знижується вплив відцентрових сил, що виникають від неврівноважених мас кривошипів, а також знижується знос корінних підшипників.

На передньому кінці коленвала встановлені шестерня (поз. 22) приводу шестерень розподілу; шестерня (поз. 21) приводу масляного насоса; шків (поз. 20) приводу водяного насоса, генератора і вентилятора. На фланці задньому змонтований маховик (поз. 3) з зубчастим вінцем (поз. 4). Від осьового переміщення колінчастий вал обмежений завзятими півкільцями (поз. 12) зі сплаву алюмінію, які встановлені по обидва боки п'ятого корінного підшипника. Півкільця зафіксовані від провертання виступами, які входять у фрезеровані канавки, виконані в кришці підшипника.

Шатуни дизелів Д-240, Д-243 (поз. 18) виконані зі сталі двотаврового перетину штампуванням. У верхній голівці шатуна запресована втулка (поз. 8) з біметалу. Мастило поршневого пальця (поз. 9) здійснюється через отвори у втулці і верхньої голівці шатуна. Нижня головка шатуна зроблена рознімною, з расточкой під установку шатунних вкладишів. Від осьового переміщення вкладиші обмежені виштампуваними вусиками, які входять в фрезеровані прорізи расточек кришки і шатуна. Кришка (поз. 16) приєднується до шатуна за допомогою болтів (поз. 17).

Поршні (поз. 7) входять до складу поршневий МТЗ виконані з алюмінієвого сплаву. Бічна поверхня поршнів має три канавки для компресійних (поз. 6) і дві - для маслоз'ємних (поз. 5) кілець. У днище поршня знаходиться камера згоряння, що має шатрову форму. Бобишки поршня мають розточене отвір під установку поршневого пальця, а також канавки для стопорних кілець (поз. 10). Поршневі пальці виготовляються з хромонікелевої сталі; порожнисті, плаваючого типу. Від осьового переміщення в бобишках поршня пальці обмежені стопорними кільцями.

Матеріал поршневих кілець МТЗ - спеціальний чавун. Кожен поршень має три компресійних (поз. 6) і чотири маслоз'ємних (поз. 5) кільця. Вкладиші (поз. 11) корінних і вкладиші (поз. 13) шатунних підшипників виготовлені з біметалічною Сталеалюмінієвий смуги. Отвори, виконані в верхніх половинах корінних вкладишів, збігаються з каналами підведення масла в блоці.

Маховик двигуна Д-240, Д-243 (поз. 3), відлитий із сірого чавуну, являє собою масивний диск, який кріпиться до фланця коленвала шістьма болтами (поз. 1) і фіксується установочними штифтами. З зубчастим вінцем (поз. 4), напресованим на маховик, входить в зачеплення шестерня включення редуктора ПД (пускового двигуна) або шестерня включення стартера. Перевірка і установка кута випередження впорскування дизпалива здійснюється через отвір-мітку, просвердлений в маховику.

Кривошипно-шатунний механізм МТЗ в процесі експлуатації не вимагає спеціального технічного обслуговування. Для того, щоб забезпечити тривалу роботу деталей і вузлів механізму, необхідно дотримуватись рекомендацій по пуску і мастилі двигуна. Особливо ретельно необхідно проводити роботи по обслуговуванню повітроочисника, тому як якісна очистка повітря, який всмоктується в циліндри, є одним з найбільш головних умов забезпечення тривалої роботи поршнів, гільз і поршневих кілець двигуна.

Предыдущие статьи